Archives November 2014

Krug vječnih svetih misa

Krug vječnih svetih misa Družbe Misionara Krvi Kristove

Slično kao i druga misijska djela, tako i Družba Misionara Krvi Kristove ima vlastiti tzv. Krug vječnih svetih Misa. Papa Lav XIII. blagoslovio je ovu inicijativu 1886. godine kako bi na taj način dao poticaj za podupiranje misijskih djela Crkve. „Vječnom” se zove zato što se svaki dan, i dokle god je Družbe Misionara Krvi Kristove, slavi 4 000 sv. misa godišnje za sve koji su upisani u knjigu Kruga vječnih svetih Misa.

U Krug se može upisati:

  • djecu i mlade – kako bi izrasli u dobre i poštene kršćane i uspješno započeli život,
  • bolesne – da im se vrati nada u ozdravljenje, da zadobiju milost strpljivosti kako bi mogli podnositi različita trpljenja i svoju patnju prikazivati za Misionare,
  • nepomirene s Bogom i Crkvom – kako bi se izmirili s bližnjima i vratili dobrom Nebeskom Ocu,
  • pokojne – da što prije dožive trenutak u kojem će vječno gledati Lice Očevo.

Upis u ovaj Krug može biti prekrasan prigodni duhovni dar povodom rođendana ili imendana, sakramenta Krštenja, Prve svete Pričesti, sv. Potvrde, Ženidbe, polaganja vječnih zavjeta, đakonskih i svećeničkih ređenja, različitih godišnjica ili jubileja…

Svi koji su za života upisani u Krug, uživaju plodove ovih svetih misa i nakon smrti. Stoga nije potrebno slati obavijest o njihovoj smrti. Nadalje, u Krug se ne može upisivati skupno, npr.: obitelj, bračni par, određena zajednica, duše u čistilištu i sl.

Novčana sredstva od Kruga vječnih svetih Misa namijenjena su podržavanju i razvoju našeg misijskog djela i izobrazbi novih Misionara. Prilog za upis za svaku pojedinačnu osobu je kao i uobičajena naknada za jednu sv. Misu, odnosno 10 €.

Kao potvrda o upisu osobe u Krug Vječne svete Mise koju šaljemo dobročiniteljima, služi sličica s ispisanim imenom i prezimenom osobe te datumom upisa u Krug.

Ukoliko želite navedene potvrde, u e-mailu nam navedite ime, prezime i punu kućnu adresu na koju ćemo iste poslati.

Novčani prilog za upis u Krug vječnih svetih Misa možete uplatiti na naš račun.

Informacije za uplatu i kontakt:

Družba Misionara Krvi Kristove
Razgled 3
10 000 ZAGREB

tel. +385 (0)1 45 00 130
faks. +385 (0)1 45 00 134

email: info@cpps.hr

IBAN: HR6223600001101474800
Svrha uplate: Krug VSM
Model plaćanja: HR00 ili HR01
Poziv na broj: datum uplate
Za inozemstvo: SWIFT – ZABAHR2X

Zagrebačka banka d. d.
Paromlinska 2, 10000 Zagreb

Sv. Ivan Pavao II. o Krvi Kristovoj

Predraga braćo i sestre!

Danas započinje mjesec srpanj, kojeg tradicija posvećuje promatranju Predragocjene Kristove Krvi, nedokučive tajne ljubavi i milosrđa.

U današnjoj liturgiji apostol Pavao tvrdi u poslanici Galaćanima da nas je Krist oslobodio kako bismo bili slobodni (Gal 5, 1). Ova sloboda ima veliku cijenu: život, krv Spasitelja. Da! Krv Kristova je cijena koju je Bog platio kako bi oslobodio čovječanstvo od ropstva grijeha i smrti.

Krv Kristova je nesumnjivi dokaz ljubavi Oca nebeskoga prema svakom čovjeku, nitko nije isključen.

Sve je ovo dobro naglasio bl. Ivan XXIII, štovatelj Krvi Kristove od samog djetinjstva, kad je u svojoj obitelji slušao kako se mole litanije Krvi Kristove. Kad je bio izabran za Papu, napisao je Apostolsko pismo koje potiče ovu pobožnost “Inde a primis”, 30. lipnja 1959.), pozivajući vjernike da meditiraju beskrajnu vrijednost ove Krvi, od koje” jedna jedina kap može spasiti cijeli svijet od svake krivnje” (himan “Adoro Te devote”).

Neka meditacija Gospodinove žrtve, čin nade i mira za svijet, bude ohrabrenje i poticaj da se gradi mir također i tamo gdje se čini da se on ne može postići. Danas moje misli idu posebno u Sri Lanka, gdje se, povodom svetkovine Gospe u Madhu, okuplja katolička zajednica na molitvu u ovom poznatom svetištu, vapijući za dar mira. Zaražene strane u ovom tragičnom etničkom konfliktu, koji već dvadeset godina sija nasilje i strašne zločine u ovom dragom narodu, trebaju naći put dijaloga i pomirenja. Razgovor je jedini put koji može uspješno uočiti teška pitanja koja su uzrok sadašnjeg sukoba.

Marija, Majka onoga koji je svojom krvlju spasio svijet, neka blagoslovi napore svih onih, koji u Sri Lanka i drugdje promiču ozračje smirenja, što je neophodno za stvaranje sporazuma i mira.

Nakon toga je Sv. Otac zajedno s prisutnim hodočasnicima
molio Anđeo Gospodnji te pozdravio prisutne skupine.

(1. srpnja 2001., riječ sv. Oca na trgu sv. Petra
povodom molitve “Anđeo Gospodnji”)

Papa Ivan XXIII. o Predragocjenoj Krvi Kristovoj

O povezanosti svetog Ivana XXIII. i Predragocjene Krvi Kristove progovara biskup Erwin Kräutler CPPS, prelature Xingu (Brazil).

U nastavku pročitajte njegovo pismo.

Govor kod kanonizacije pape Ivana XXIII. ispunja me dubokom radošću zbog mnogo razloga:

1. Bio je prvi papa koji je u jednoj radio emisiji (11. rujna 1962.) govorio o “Crkvi siromašnih” i to četiri tjedna prije otvaranja Drugog vatikanskog koncila.

2. S pravom su ga prozvali “Dobri papa”. Bio je jednostavan i skroman, isijavao je ljubaznšću, prijateljstvom i bratoljubljem. Mnogi događaji koji se o njemu prepričavaju pokazuju koliko je bio čovječan (human) papa.

3. Na završnom liturgijskom slavlju rimske Sinode, 31. siječnja 1960. u bazilici sv. Petra, papa Ivan XXIII. u svom je govoru našega Utemeljitelja, sv. Gašpara del Bufala, nazvao “najistaknutijom poznatom osobom rimskoga klera, istinskim i pravim apostolom Predragocjene Krvi Isusove u cijelome svijetu.” Posjetio je 4. siječnja 1963. našu crkvu Santa Maria in Trivio. Svi se sjećamo te poznate slike: s oltara, ispod kojeg leže kosti sv. Gašpara, dao je apostolski blagoslov.

4. Bio je veliki štovatelj Predragocjene Krvi. Možemo ga nazvati “Papa Predragocjene Krvi”. U svom apostolskom pismu “Inde a primis” (30. lipnja 1960.), uoči blagdana Predragocjene Krvi, dokazuje svoju duboku ljubav prema Dragocjenoj Krvi: “To štovanje dano mi je u krilu obitelji, u kojem sam proživio svoje djetinjstvo. Još uvijek se s dubokim osjećajima sjećam litanija Krvi Kristove, koje su svaki dan u srpnju molili moji roditelji.”

Sada s povjerenjem našega dragog papu Ivana XXIII. nazivamo svecem, koji unutar Družbe zaslužuje posebno slavlje u liturgiji časova te vlastitu misu u našem kalendaru.

Altamira, Brazil, 27. travnja 2014.
Nedjelja božanskog milosrđa
Dan kanonizacije pape Ivana XXIII.
Erwin Kr
äutler CPPS

Apostolska poslanica “Inde a primis”

Ivan XXIII.
Apostolska poslanica “Inde a primis”
o štovanju Predragocjene Krvi
Gospodina našega Isusa Krista
30. lipnja 1960.
00187 Roma

Apostolsko pismo “Inde a primis” dokument je redovitoga papinskoga učiteljstva. Nije enciklika ili definicija: samo brižno tumačenje suvremene misli Crkve koja želi obnoviti vanjske i nutarnje strukture. To je poticajni papin glas koji poziva da se “gorućim žarom okrenemo božanskom izrazu Gospodinova milosrđa prema pojedinim dušama, svetoj Crkvi i cijelom svijetu, kojemu Isus ostaje Otkupiteljem i Spasiteljem. Hoćemo reći prema POBOŽNOSTI PREDRAGOCJENOJ KRVI” (“Inde a primis”).

TEKST APOSTOLSKE POSLANICE

Časna braćo,

pozdrav i apostolski blagoslov!

Više puta nam se od prvih mjeseci naše papinske službe događalo a riječ je bila često brižnom i čistom glasnicom našega vlastitoga osjećaja da pozivamo vjernike da se u živoj i svakidašnjoj pobožnosti gorućim žarom okrenu prema božanskom izrazu Gospodinova milosrđa prema pojedinim dušama, prema svetoj Crkvi i prema cijelom svijetu, kojemu Isus ostaje Otkupiteljem i Spasiteljem. Hoćemo reći prema pobožnosti Predragocjenoj Krvi.

Ta pobožnost nam je bila ulivena u samom kućnom ozračju u kojem je cvjetalo naše djetinjstvo, i sada se sa živim osjećajem sjećamo moljenja litanija Predragocjene Krvi koje su naši stari obavljali u mjesecu srpnju.

Prisjećajući se Apostolova spasonosna poticaja: “Pazite na sebe i na sve stado u kojem vas Duh Sveti postavi nadglednicima, da pasete Crkvu Božju koju steče krvlju svojom”, vjerujemo, o časna braćo, da među brige naše univerzalne pastoralne službe, nakon bdijenja oko zdrave nauke, povlašteno mjesto treba imati skrb koja se tiče pravoga odvijanja i porasta vjerničke pobožnosti, u očitovanjima liturgijskoga i privatnoga kulta.

Pobožnosti prema Kristu: njihov sklad i njihovo prvenstvo čini nam se stoga posebno prikladnim svrnuti pozornost naših dragih sinova na nerazrješivu svezu koja uz dvije pobožnosti, već tako raširene u krilu kršćanskoga puka, to jest uz pobožnost Presvetom Imenu Isusovu i njegovu Presvetomu Srcu, treba pridjenuti onu koja ima za cilj častiti Predragocjenu Krv utjelovljene Riječi “prolivenu za mnoge na otpuštenje grijeha”.

Ako je doista od najveće važnosti da između katoličkoga vjerovanja i liturgijskih čina Crkve vlada spasonosni sklad, jer “lex credendi legem statuat supplicandi”, te da nikada ne budu dopušteni oblici kulta koji ne izviru iz najčišćih izvora prave vjere, pravedno je također da cvjeta sličan sklad među različitim pobožnostima, tako da ne bude suprotnosti ili razdvajanja između onih koje se poštuju kao temeljne i kao one koje više posvećuju, a u isto vrijeme među osobnim i drugotnim pobožnostima neka prvenstvo u poštivanju i praksi imaju one koje bolje naglašavaju univerzalnu ekonomiju spasenja koju je izveo “jedan Posrednik između Boga i ljudi, čovjek Krist Isus, koji sebe samoga dade kao otkup za sve”. Krećući se u tom ozračju prave vjere i zdrave pobožnosti, vjernici su sigurni da osjećaju s Crkvom (“sentire cum Ecclesia”), odnosno da žive u zajedništvu molitve i ljubavi s Isusom Kristom, utemeljiteljem i Vrhovnim svećenikom one uzvišene vjere, koja od njega, u njegovu imenu, zadobiva svoje dostojanstvo i vrijednost.

Ako sada ukratko bacimo pogled na divne napretke koje je Katolička Crkva provela na polju liturgijske pobožnosti, u spasonosnom suglasju s razvojem svoje vjere u prodiranju u božanske istine, nesumnjivo je utješno utvrditi da u nama najbližim stoljećima nije odstrane ove Apostolske stolice nedostajalo jasnih i opetovanih potvrda suglasnosti i ohrabrenja za sve tri gore spomenute pobožnosti; pobožnosti koje su od srednjega vijeka prakticirale mnoge pobožne duše i koje su se poslije proširile u različite biskupije, redove i redovničke kongregacije, a koje su od Petrove stolice dobivale potvrdu pravovjerja i odobrenje za sveopću Crkvu.

Dovoljno je podsjetiti kako su naši prethodnici od 16. stoljeća nadalje obogatili duhovnim povlasticama pobožnost Presvetom Imenu Isusovu, koje je neumorni apostol u prošlom stoljeću, u Italiji, bio sv. Bernardin Sijenski. U čast toga Presvetoga Imena odobreni su ponajprije časoslov i sv. Misa, te zatim litanije. Ne manje izvrsne bijahu povlastice koje su Rimski pape dodijelili štovanju Presvetoga Srca Isusova, u čijem su divnom širenju velik udjel imale objave Presvetoga Srca sestri Margeriti M. Alacoque te je bilo tako uzvišeno i jednodušno poštivanje Vrhovnih svećenika prema toj pobožnosti te su izvoljeli prikazati njezinu narav, braniti njezinu zakonitost preporučivati njezino prakticiranje mnogim službenim dokumentima, kojima su kruna tri važne enciklike o tom predmetu.

Pobožnost Isusovoj Krvi

No, također je pobožnost prema Predragocjenoj Krvi, čiji je divni širitelj u prošlom stoljeću bio rimski svećenik sveti Gašpar Del Bufalo, imala zasluženu suglasnost i zaštitu ove Apostolske stolice. Vrijedi doista podsjetiti da su po naredbi pape Benedikta XIV. sastavljeni sv. Misa i časoslov u čast klanjanja vrijedne Krvi Božanskoga Spasitelja te da je Pio IX, da udovolji zavjetu učinjenu u Gaeti, želio da se njezino liturgijsko slavljenje proširi na sveopću Crkvu. Doista je blage uspomene papa Pio XI. na spomen obljetnice 19. stoljeća Otkupljenja uzdigao gore spomenuti blagdan na razinu obreda prvoga razreda kako bi od porasle liturgijske svečanosti porasla sama pobožnost te da bi se što obilniji plodovi otkupiteljske Krvi izlili na ljude.

Slijedeći tako primjer naših prethodnika, sa svrhom da se na kraju potakne pobožnost prema Predragocjenoj Krvi neokaljanoga Jaganjca Isusa Krista, odobrili smo njezine litanije, prema redu odobrenom od Svete kongregacije za obrede. Potičući također njihovo moljenje u cijelom katoličkom svijetu, bilo privatno ili javno, proširenjem specijalnih oprosta.

Neka ovaj novi čin “brige za sve Crkve”, vlastite Vrhovnom svećeniku, u vremenima vrlo teških i hitnih duhovnih potreba, probudi u duši vjernika osvjedočenost o trajnoj, univerzalnoj, silno praktičnoj vrijednosti ovih triju gore pohvaljenih pobožnosti.

Krv, dostojna klanjanja, i duhovno pilo

Približujući se stoga blagdanu i mjesecu koji su posvećeni štovanju Krvi Kristove, cijene našega otkupljenja, zaloga spasenja i vječnoga života, neka vjernici o njoj što pobožnije razmatraju i neka što češće pristupaju sakramentu euharistije. Neka razmatraju, prosvijetljeni spasonosnim poukama koje proizlaze iz Svetih knjiga i iz nauke otaca i naučitelja Crkve o preobilnoj i neizmjernoj vrijednosti te doista Predragocjene Krvi “cuius una stilla salvum facere totum mundum quit ab omni scelere”, kako pjeva Crkva s Anđeoskim učiteljem, i kako je mudro potvrdio naš prethodnik Klement VI. Budući da je neizmjerna vrijednost Krvi Bogo-čovjeka i budući da je neizmjerna bila ljubav koja ga je potakla da je prolijeva već od osmoga dana svojega rođenja te zatim preobilno u agoniji u Maslinskom vrtu, u bičevanju i krunjenju trnovom krunom, pri uspinjanju na Kalvariju i u raspeću, i na kraju iz široke rane na boku, kao simbolu te iste božanske Krvi koja teče u sve sakramente Crkve, ne samo da je prikladno, nego nam je vrhunska dužnost da joj se iskazuju čini klanjanja i zahvalne ljubavi od strane svih koji su preporođeni u njezinoj spasonosnoj kupelji. I u kultu latrije koji treba iskazivati kaležu Krvi Novoga saveza, osobito u trenutku njegova podizanja u misnoj žrtvi, osobito je dolično i spasonosno da slijedi pričest tom istom Krvlju, nerazrješivo povezanom sa Tijelom našega Spasitelja u sakramentu euharistije.

U jedinstvu dakle sa svećenikom koji slavi sv. Misu vjernici mogu s punom istinom ponavljati u duhu one riječi koje on izgovara u trenutku pričesti: “Calicem salutaris accipiam et nomen Domini invocabo… Sanguis Domini Nostri Iesu Christi custodiat animam meam in vitam aeternam. Amen”. Na taj način vjernici koji će dostojno pristupiti, imat će udjela u preobilnim plodovima otkupljenja, uskrsnuća i života vječnoga koje je Kristova prolivena Krv “na poticaj Duha Svetoga” zaslužila za cijeli svijet. I nahranjeni Tijelom i Krvlju Kristovom, postavši dionicima njegove božanske kreposti po kojoj su izrasli tolike vojske mučenika, ići će u svakidašnje borbe u žrtve sve do mučeništva, ako treba, u obranu kreposti i kraljevstva Božjega, osjećajući u sebi samima onaj žar ljubavi u kojem je Sv. Ivan Zlatousti uskliknuo: “Pođimo od ovoga stola kao lavovi iz čijih usta suklja oganj, postavši strašnima đavlu, misleći na to tko je naša Glava, i koliku je ljubav pokazao prema nama… Ova Krv ako je primljena dostojno udaljuje đavle, doziva k nama anđele, i samog Gospodara anđela… Ta Krv, prolivena, čisti sav svijet… To je cijena svemira, njome Krist otkupljuje Crkvu… Takva misao treba zauzdati naše strasti. Dokle ćemo, doista, ostati vezani uz sadašnji svijet? Dokle ćemo ostati lijeni? Dokle ćemo zanemarivati misliti na naše spasenje? Razmislimo, koja dobra nam se Gospodin udostojao udijeliti, budimo zahvalni, slavimo ga ne samo vjerom nego i djelima”.

Spasonosni plodovi i očinski poticaj

O, kad bi kršćani što češće razmišljali o očinskoj opomeni prvoga pape: “Vrijeme svoga proputovanja proživite u bogobojaznosti. Ta znate… da niste otkupljeni nečim raspadljivim, srebrom ili zlatom … nego dragocjenom krvlju Krista, Jaganjca nevina i bez mane!”, kad bi što hitrije i pomnije poslušali poticaj Apostola naroda: “Jer kupljeni ste otkupninom. Proslavite dakle Boga u tijelu svojem!”. Koliko bi dostojnije na izgradnju drugih, bilo njihovo ponašanje; koliko spasonosnija za cijelo čovječanstvo prisutnost Kristove Crkve u svijetu! I kad bi svi ljudi slijedili pozive Božje milosti, koji želi da se svi spase, jer je htio da svi budu spašeni Krvlju njegova Jedinorođenca te sve zove da budu udovi jednog jedinoga mističnoga Tijela, kojemu je Krist Glava, koliko bratskiji bi postali odnosi među pojedincima, narodima, nacijama; koliko bi mirniji, dostojniji Boga i ljudske naravi, stvorene na sliku i priliku Svevišnjega, proizašao društveni suživot!

Razmatrajući taj uzvišeni poziv sv. Pavao je pozivao vjernike koji su dolazili iz izabranoga naroda, skloni misliti s nostalgijom na prošlost koje je bila samo blijeda slika i predigra Novoga Saveza: “…vi ste pristupili gori Sionu i gradu Boga živoga, Jeruzalemu nebeskom, nebrojenim tisućama anđela, svečanom skupu, Crkvi prvorođenaca zapisanih na nebu, Bogu, sucu sviju, dusima savršenih pravednika i Posredniku novoga Saveza, Isusu, i krvi škropljeničkoj što snažnije govori od Abelove”.

S punim povjerenjem, o časna braćo, da ovi naši očinski poticaji, obznanjeni preko vas na način koji ćete smatrati najprikladnijim kleru i vama povjerenim vjernicima, neće biti samo dragovoljno spasonosno izvršeni, nego dapače žarkom revnošću, pod okriljem nebeskih milosti i zalogom naše posebne blagonaklonosti srdačno podjeljujemo apostolski blagoslov svakomu od vas i svim vašim stadima te na posebna način onima koji će velikodušno odgovoriti na naš poziv.

U Vatikanu, 30. lipnja 1960.

IVAN PP. XXIII.

S talijanskog preveo: Mato Balić

Naslov talijanskog izdanja:
La “INDE A PRIMIS” di Papa Giovanni XXIII
Commento di D. Dino Gioia c.pp.s., 1967.
Pia Unione del Prez.mo Sangue
Piazza dei Crociferi, 49

Iberijska provincija (Španjolska i Portugal)

Španjolska

Iberijska (Pirinejska) provincija (u početku vikarijat) utemeljena je 1898. u kući obitelji Solis (casa del Sol), u Caceresu. Španjolski karlist u izgnanstvu, don Vicente de Obando y Solis, treći markiz De Obando, bio je zadivljen čudesnim ozdravljenjem nećakinje pisca De Maitrea (7. listopada 1842. u Nici, Francuska) po zagovoru sv. Gašpara del Bufala.

Markiz, koji je za izgnanstva živio u Torinu, imenovao je Misionare nasljednicima svoje kuće Casa del Sol nakon smrti svoje supruge, koja će preminuti u svibnju 1898. Prilikom hodočašća u Rim, godine 1867., Tomas Palomar, svečenik iz Caceresa, obavijestio je vrhovne poglavare Družbe o daru koji su naslijedili. Primio ga je tadašnji vrhovni general don Giovanni Meslini. Vrhovna uprava Družbe prihvatila je, 30. kolovoza 1898., ovaj dar te isplatila 40.000 peseta biskupu Corie na ime poreza. Novac je prikupljen od mnogih kuća te pojedinačnih čanova Družbe misionara Krvi Kristove.

Prvi misionar Krvi Kristove, o. Bartolomeo Corradini, došao je u Španjolsku u studenome 1898. i preuzeo odgovornost za župu sv. Franje Ksaverskog kao i za kuću Casa del Sol. Te iste godine srušen je Španjolski imperij. Zemlja je bila u teškoj krizi. Svi su napori bili usmjereni prema očuvanju makar i jedne kolonije carstva, no bezuspješno. Vojska je bila poražena, vlast u rasulu, narod slomljen. Ljudi su se branili i snalazili kako su znali i umjeli u toj teškoj situaciji u kojoj su egzistencijalno bili stjerani u kut.

Tako je Družba rođena i u Španjolskoj, a rasla je iz samog izvora života – Krvi Kristove, božanske i dragocjene – i širila se kako bi natopila suhu zemlju, oplodila pusta polja, oplemenila ljudske obzore u koje su sukob i razdor donijeli tugu i patnju, glad i krajnje siromaštvo.

Od 1898. do 1939. Iberijski je vikarijat bio pod nadležnošću Vrhovne uprave. U kući u Caceresu na službi su bili talijanski misionari.

Desetljeće, između 1909. i 1919., bilo je brijeme procvata. Naime, 1910. otvorena je nova kuća u mjestu Valencia de Alcantara gdje su misionari preuzeli crkvu sv. Petra Alcantare. Misionari su dvanaest godina živjeli u unajmljenim kućama. Dvojica misionara, o. Zavata i o. Arrache, odlaze u Meksiko (1911.) otvoriti novu misiju i sa sobom dovode tri nova čana u provinciju.

Razdoblje između 1919. i 1939. bilo je vrijeme borbe za opstanak poradi raznih političkih problema, građanskog rata (1936.-1939.) i teškoća u odnosima između Družbe i biskupa Corie. Treba svakako istaknuti hvalevrijedan angažman p. Varronea koji je u Caceres došao iz Italije 1919. i postao upravitelj-vikar (vicariate director) 1926. godine. Svoje napore usmjerio je prvenstveno na formaciju misionara Krvi Kristove od najranije dobi. Sjemeništarce je slao na studij u Rim. Jedan od njih je i zaređen. No, nije bilo i drugih koji bi pomogli osnovati nove kuće u Španjolskoj.

Varrone je, 1930. godine, poslao o. Carincija u Portugal. On se prihvatio osnivanja kuće u mjestu Vila Vicosa, obavljajući ujedno i dužnost voditelja župe i kapelanije. U to vrijeme i svećenici Njemačke provincije poslani su onamo. Kuća je postala rezidencija za odgoj sjemeništaraca koji su se školovali u Evori. Odatle su proizašli prvi portugalski svećenici iz redova Misionara: o. Joaquin Farinha i o. Edmundo Alves.

Otac general Colagiovanni, u svome pismu od 23. ožujka 1939., poglavaru Nječake provincije daje upute i ovlasti da njegova provincija preuzme nadležnost za Iberijski vikarijat. Tako je o. Otto Grenwald postao generalni vikar od 1939. do 1946. Za vrijeme Druge republike i građanskog rata pobijeno je mnogo svećenika pa su novi svećenici Njemačke provincije morali preuzeti službu u župama i kapelanijama u kojima su svećenici poubijani ili nestali. Nakon rata, od 1946. do 1960., generalnim vikarom postaje o. Paul Baussmann.

U Caceresu je osnovano sjemenište u kojem je boravilo i do stotinu sjemeništaraca, od kojih su dvadesetorica kasnije zaređena za svećenike. Na prijelazu iz 1953. u 1954. otvorena je i škola u mjestu Fuente de Cantos (Badajoz).

Portugal

Don Manuel Mendes da Coincencao Santos imenovan je 1922. biskupom Evore. Odmah uviđa kako je situacija s klerom u potpunom neredu. Bilo je nužno obnoviti i dovesti u red svećenstvo kako bi se mogao obnoviti i vjerski život u nadbiskupiji. Krenuo je u potragu za redovničkim zajednicama koje bi htjele raditi u biskupiji koja je njemu povjerena. Među inima, kontaktirao je i Misionare Krvi Kristove. Otac Carinci bio je glavni zagovornik osnivanja nove kuće i zamolio je Oca Generala da razmotri ovu mogućnost budući da se radilo o biskupiji u kojoj je nedostajalo svećenika.

Otac Carinci stiže u Portugal 9. siječnja 1930., a 11. kolovoza iste godine već je bio imenovan pomoćnikom o. Isidora Ribeira koji je preuzeo brigu o župi sv. Bartola u Vila Vicosi i sv. Romaa, udaljenoj nekih 5 km od graga.

Otac General Misionara Krvi Kristove, 8. prosinca 1931., nadbiskupu Evore poslao je dekret Svete Stolice s nadnevkom 6. studenog 1931. kojim se, “ad nutum Sanctae Sedis”, nadbiskupa don Manuela Mendes da Coincencao Santosa ovlašćuje da preda župu sv. Bartola Družbi misionara Krvi Kristove. Time je prisutnost Misioanra u biskupiji u Evori službeno potvrđena kao njihova prva zajednica u Portugalu.

Otac Luis Carinci, “spiritus movens” Družbe u Portugalu sanjao je o novoj, Portugalskoj provinciji. Stoga je bilo potrebno privući nove čanove za formaciju. U listopadu 1936., putuje u mjesto Proenca a Nova gdje je uspio pronaći skupinu od devet mladića koji će postati prvi učenici Družbe u Vila Vicosi. Nadležnost za ovu novoosnovanu kuću, 1936. prešla je s Talijanske na Njemačku provinciju.

Njemački svećenik, o. Robert Rinderer, služio je u Vila Vicosi. Druga dvojica njemačkih misionara, o. Adalbert Stummbilig i o. Paul Baussmann, pridružili su mu se 28. listopada 1938. godine. Od početne, deveteročane grupe sjemeništaraca trojica su studirala na dijecezanskoj bogosloviji u Evori kao čanovi Družbe misionara Krvi Kristove, a od njih dvojice, o. Jaquin Farinha Cardoso i o. Edmundo Alves, postali su prvi portugalski Misionari.

Kada je, 1940. godine, potpisan konkordat, strancima u Portugalu više nije bilo dopušteno vršiti službu župnika. Stoga je o. Adalbert odstupio, no nadbiskup ga je zamolio da ostane kao profesor i duhovnik nadbiskupijskog sjemeništa sv. Josipa u Vila Vicosi i obećao da će župa sv. Bartola biti ponovno povjerena Družbi misionara Krvi Kristove čim bude portugalskih misionara na raspolaganju. Međutim, Misionari Krvi Kristove preuzeli su župu sv. Bartoga sa župnim dvorom i župu. sv. Romao i Bencatel tek 1955. godine.

Otac Adalbert nastavio je sa svojim radom u sjemeništu u Vila Vicosi sve do 1948., kada doznaje da mu je majka teško bolesna te, iste godine, odlazi iz Portugala. Tako, sve do 1954., nije bilo Misionara Krvi Kristove u Portugalu.

Godine 1954., o. Edmundo Alves doseljava iz Španjolske u Vila Vicosu gdje prima tri novaka-kandidata. živjeli su i učili s dijecezanskim sjemeništarcima, kao i nekoć grupica naših sjemeništaraca.

U to je vrijeme u zajednici Misionara Krvi Kristove u Vila Vicosi bilo tri svećenika, od kojih dvojica Portugalaca, o. Joaquin Farinha i o. Edmundo Alves, i jedan Nijemac, o. Christopher Mulbhauer. Iz te je jezgre iznikla trajna prisutnost Misionara Krvi Kristove u Vila Vicosi sve do današnjega dana.

Stranice:

http://preciosasangre.wordpress.com/

http://orcasitaspreciosa.wordpress.com/

(iz okružnice: Družba misionara Krvi Kristove, Živi kalež, 183 (2014) 6, str. 13-16)

Utemeljitelj, sv. Gašpar del Bufalo

Činio je sve kako bi pomagao ljudima u obraćenju. Htio je pobuditi srca da dođe do uma i savjesti. Kako bi to danas rekli, vodio je bitku po cijeloj liniji, da bi oni, koji su kršteni, započeli razmišljati o svojem poslanju i potpunom zaokretu Kristu, posvetili se u svojim zajednicama i dozvolili se očistiti Krvlju spasenja. Misionari su išli u nepristupaćna i najzapuštenija mjesta, prelazili preko rijeka i živog blata, prolazili kroz opasne putove. Gašpar je bio prvi u posluživanju, u žrtvi, u odricanju za Božju slavu, i za dobro braće.

“Ako je tako slatka stvar truditi se za Boga”, piše kardinalu Cristaldiju,”što će tek biti radovati se s Njime! Ove službe ne bih ostavio za bilo kakav položaj, niti za sve zajedno. Molim se Bogu da mi dozvoli umrijeti s oružjem u ruci, koje je Križ Gospodnji i, ako se Bogu svidi, naviještajući Božju Riječ.” Kanonik se često povlačio u svoj lijepi Rim da bi se “odmorio”. A kako se odmarao? Prateći djelovanje svojih zajednica, posjećujući bolnice, a također pišući na desetke pisama. Propovijedao je za vrijeme devetnica ili u Korizmi te izvršavao svoje obične službe. Kada bi na takav način skupio novi žar, bio je spreman za pripremu novog rokovnika misija!

Scena prisege Gašparovog pastorala protezala se na cijelu ondašnju Crkvenu Državu, Kraljevstvo Sicilija, uključujući u to također sedam regija. U mnogim mjestima misije i duhovne vježbe održavale su se više puta. Svetac je kroz 23 godine vodio pučke misije. Prosječno je imao svake godine oko 13 liturgijsko-dušobrižnićkih i katehetskih inicijativa, od čega su 50% bile misije koje su trajale po 15 dana.

U jesen 1816. god. misionari su bili pozvani od kardinala Rigantijega da vode misije u Anconi. Antiklerikalci su se organizirali kako bi bojkotirali inicijativu biskupa. Organizirali su kampanje pod geslom: “Kakve misije, kruha želimo, kruha!” Mnogi, a također i neki svečenici uhvatili su se na taj slogan. Istina, kada su misionari ulazili u grad, samo im je jedan svećenik izišao u susret. “Za milost Božju, vratite se natrag”, molio je zabrinut, “ako ne želite izazvati opasnu uzbunu!” Gašpar je ipak osjetio u ovim riječima skrivenu manipulaciju i odgovorio je odlučno: “Mi smo poslani od vlasti i moramo biti više poslušni Bogu nego ljudima: nećemo se okrenuti natrag, nego odmah ulazimo u grad.” Agitacije su trajale još za vrijeme misija, pojavljivale su se prijetnje i pokušali su ih ometati, no, na završetku misija svetoj Pričesti pristupilo je više od 31 tisuće ljudi.

U Civitanovi Gašpar je molio vlasnike da omoguće radnicima sudjelovati u misijama barem jedan sat dnevno, a također je išao osobno mornarima u mjesnu luku da im progovori na lađama, kao što je to činio Isus na Tiberijadskom jezeru.

U Forlimpopoli, gnijezdu laicizma i neprijatelja klera, na vijest o dolasku misionara, aktivisti su napisali Del Bufalu pismo u kojem su ga vrijeđali, prijetili mu i upozorili ga da ne propovijeda u njihovom gradu. Kanonik nije ustuknuo pod prijetnjama i ucjenama, nego je odlučno ušao u grad i odmah započeo, s ulaznom propovijedi, s riječima svetog Pavla: “Ta meni je živjeti Krist, a umrijeti dobitak!” Za neke masone ova misija bila je kao Pavlov put u Damask: dvije lože predale su Gašparu svoje znakove i dokumenta, odričući se svojih pogrešaka i obračajući se.

Iz Forlia su došla četvorica plaćenih ubojica, spremni na sve. Jedan od njih zamolio je za susret s ravnateljem misija i odmah, kad se našao nasamo s njim, dignuo je šake na njega, spreman na udarac. Gašpar koji ga je od početka gledao izravno u oči, upitao ga mirnim glasom: “Želiš li se ispovjediti, brate?” To je bilo dosta da napadać odustane od nasilja.

U gradiću Colli Romani ljudi su bili prestrašeni i nemirni jer se netom dogodilo bratoubojstvo. Ovdje su bile duboke, ukorijenjene i neizbrisive mržnje. Za vrijeme misija ljudi su ostali bez pastira jer je umro kardinal Alessandro Mattei. Gašpar uzima u ruke cijelu situaciju, čini napore, postaje otac, brat, prijatelj svima, da pomiri razjarena srca. Također, i ovaj put odnio je pobjedu i mnogi ljudi, ranije podijeljeni mržnjom, sada su se grlili u znak pomirenja.

Utemeljitelj Družbe misionara Krvi Kristove nije htio da njegova apostolska misija ima samo jedno glavno sjedište, nego također da raspolaže misijskim kućama u ključnim punktovima apostolskog fronta, u najzapuštenijim mjestima ili neprijaznim za Crkvu. Za vrijeme svećevog života bilo je utemeljeno 15 misijskih kuća.

Kada je Gašpar od 10. do 25. ožujka 1822. godine došao voditi svete misije u Vallecorsu, nije znao, naime, u prvom trenutku, da će djevojka koja je stajala pod ambonom, s očima uprtim u njega za vrijeme propovijedi, biti utemeljiteljicom ženske družbe, pod nazivom, Predragocjene Krvi. U Božjem svjetlu brzo je to shvatio. Sveta Marija De Mattias imala je tada 17 godina.

Tamo, u Vallecorsi bilo je žarište razbojništva. Marija je željela posvetiti se idealu, predati se Bogu da se može suprotstaviti degradaciji koja se širila. Ovaj misionar iz Rima, kanonik del Bufalo tako je lijepo govorio o apostolatu, ljubavi, službi drugima. Vidjelo se da on sam živi ono što govori, i to s radošću na licu. U kratkom vremenu primila je svjetlo po razgovoru s Gašparom: “Bog te poziva za posvećenje u svijetu, za vođenje škole i odgoj mladih”, rekao joj je. Te riječi koje su dolazile odozgor, ostavile su u Mariji neizbrisivi trag i to zauvijek. Razmišljanja Gašpara bila su uvijek vedra: Nikakva reforma neće biti moguća, ako se neće odgajati mlade, ako škola ne postane djelotvorno sredstvo potpune formacije i to za sve.

Konačno, u 1834. godini, nakon dvanaest godina od prvog susreta s Gašparom, Marija De Mattias u Acutu dala je temelj Sestrama klanjateljicama Krvi Kristove. Bog je dao hrabru ženu, prikladnu utemeljiteljicu, odgojiteljicu, reformatoricu.

U lipnju 1837. godine Gašpar nije odbacio prijedloga da vodi misije u Chiesa Nuovi. U to vrijeme epidemija kolere je pustošila Napulj. Broj smrtnih slučajeva dostizao je do 500 dnevno. Kanonik nije mogao duže ostati po strani kada su i u Rimu ljudi trpjeli i predavali duh. Neovisno o naporu braće koja su ga htjela zaustaviti, još jedanput odlučio je stati na prvu crtu. Kroz Via Appiu išli su nasuprot struji jer su Rimljani s oružjem i prtljagama bježali iz grada. Brinuo se za materijalnu i duhovnu pomoć ljudi koji su zbog zaraze, koja je vladala u gradu, osiromašili. Sve je ohrabrivao, poticao je na strpljivost, pouzdanje, nadu, solidarnost prema siromašnijima, osamljenijima, i onima koji su više trpjeli. Dijelio je jelo, lijekove, novac. Tek u listopadu, kada se zaraza započela zaustavljati, Gašpar se vratio u misijsku kuću u Albano, iscrpljen više nego ikada.

Merlini svjedoči: “Nije uspio više skrivati svoje bolesti.” Ipak htio je zajedno sa subraćom moliti časoslov, naprezao se da piše pisma.

Pšenićno zrno započelo je padati na zemlju i umirati zato da bi donijelo obilat rod (usp. Iv 12,24). Liječnik, koji ga je liječio, rekao je: “Da ne zanemari apostolata, zanemario je liječenje, koje mu je na početku bolesti moglo donijeti rezultat. Zato ga se može smatrati žrtvom ljubavi prema bližnjemu.”

(Iz knjige: Mario SPINELLI, Život Gašpara del Bufalo. Ne obazirući se natrag, Zagreb, 2005.)

Sv. Franjo Ksaverski, zaštitnik

Blagdan: 3. prosinca, SV. FRANJO KSAVERSKI,
zaštitnik Družbe Misionara i Klanjateljica Krvi Kristove te Zajednice Krvi Kristove

Rođen je 1506. u Navarri u Španjolskoj. Na Sorboni u Parizu upoznao je svetog Ignacija Lojolskog koji je na njega imao snažan utjecaj. Za svećenika je zaređen 1537. u Veneciji, a služenje je započeo u Rimu.
Na zahtjev portugalskog kralja, 1541. pozvan je kao misionar u Indiju: na put je pošao s raspelom, časoslovom i s malo osobnih stvari. Rad je otpočeo u Goi među bolesnicima, siromasima i djecom, koji su ga prozvali “veliki otac”. Znao se uhvatiti u koštac sa svakom opasnošću, uvjeren da je “povjerenje u Boga najbolji protuotrov”. Uputio se i u Japan, gdje je, bez poznavanja jezika i običaja, obratio jedan mali broj ljudi koje je prozvao “pretilinom svoje duše”.

San o evangelizaciji Kine nije ostvario zbog smrti, koja ga je pohodila 1552. na otoku San Čan, dok je čekao ukrcavanje na brod.

Papa Grgur XV. uvrstio ga je 1622. u zbor svetih.
Sveti Gašpar del Bufalo, kojemu je kao dječaku ozbiljno prijetila sljepoća, ozdravio je po njegovom zagovoru. Stoga je gajio posebnu pobožnost prema velikom misionaru i uzeo ga kao uzor za svoj život. Također ga je izabrao za zaštitnika svoje Družbe.

Također, sv. Marija De Mattias, utemeljiteljica Klanjateljica Krvi Kristove, uzela je “slavnog svetog Franju Ksaverskog” za zaštitnika svoje Družbe.

Devetnica i molitve na čast Krvi Kristove

Zahvalni smo Isusi Kristu za dar njegove ljubavi prema nama, najsnažnije izražene u Krvi Križa, daru života koji je i danas danomice prisutan među nama u kaležu Euharistije, u trpljenju i ljubavi svakoga čovjeka. Sve se to, i još neizmjerno više, krije iza zaziva “Krvi Kristova…”.

Neka ova devetnica dopre do svakoga čovjeka dobre volje. Neka bude poziv na razmatranje Božje ljubavi, na pomirenje s Bogom i čovjekom. Neka bude i osobni poziv svakome od nas na aktivnu suradnju u poslanju Crkve.

Bilo nam čašćenje i veličanje Kristove Krvi izvor zaštite, oslobođenja i ozdravljenja, mira i snage, svetosti i sreće.

Opseg: 39 stranica
Format: A7

Informacije i narudžba na
tel. 01/45 00 130
email: cpps.zagreb@post.t-com.hr

 

Sv. Gašpar del Bufalo – naš svakidašnji suputnik

Citati iz pisama sv. Gašpara del Bufala za svaki dan u godini.
Družite se s Gašparom i njegovim mislima svaki dan i dopustite da vas one vode i savjetuju.

Koristit će svima, i malima i velikima.

Broj stranica: 92 stranice

Format: A6 (10,50 x 14,80 cm)

Njemački izvornik: “Der hl. Kaspar del Bufalo unser taglicher Weggefahrte. Auswahl aus den Briefen des Hl. Kaspar, getroffen von p. Barry Fischer CPPS

S njemačkog preveo: Anto Matković

Izdanje: Zagreb, 2016. godine

Narudžbe na:

Misionari Krvi Kristove
Razgled 3, 10 000 ZAGREB
tel. 01/45 00 130
email: info@cpps.hr

Skromnost, čistoća, djevičanstvo – knjižica

Puno je pitanja vezanih uz ove kreposti, a na glavna smo pitanja pokušali odgovoriti u ovoj maloj knjižici.

“Tijelo vaše hram je Duha Svetoga koji je u vama,
koga imate od Boga, te niste svoji.
Jer kupljeni ste otkupninom.
Proslavite dakle Boga u tijelu svojem!” (1 Kor 6, 19-20).

 

Opseg: 28 stranica
Format: A7

 

Narudžbe i informacije na:
tel. 01/45 00 130
email: cpps.zagreb@post.t-com.hr