Archives July 2020

6. srpanj: KRV KRISTOVA KOD SMRTNE AGONIJE

Svakog dana u srpnju razmatramo Cijenu našeg spasenja i njoj se utječemo za potrebe nas i naših bližnjih.

Sva razmatranja su iz knjige: don LUIGI MARIA EPICOCO u suradnji s CPPS, Ci hai redenti con il tuo Sangue. Mese al Preziosissimo Sangue, Tau Editrice, 2019. godine.

Razmatranje

Tada iziđe te se po običaju zaputi na Maslinsku goru. Za njim pođoše i njegovi učenici. Kada dođe onamo, reče im: „Molite da ne padnete u napast!”I otrgnu se od njih koliko bi se kamenom dobacilo, pade na koljena pa se molio: „Oče! Ako hoćeš, otkloni ovu čašu od mene. Ali ne moja volja, nego tvoja neka bude!”A ukaza mu se anđeo s neba koji ga ohrabri. A kad je bio u smrtnoj muci, usrdnije se molio. I bijaše znoj njegov kao kaplje krvi koje su padale na zemlju.Usta od molitve, dođe učenicima i nađe ih snene od žalosti pa im reče: „Što spavate? Ustanite! Molite da ne padnete u napast!”

Isus je također probdjeo kroz noć. On je također iskusio duboku tamu samoće, straha, napuštenosti. Tolika je bila bol koju je iskusio u Getsemanskoj borbi, u kojoj je prolijevao Krv. Te kapljice pomiješane sa znojem svjedoče da on nije samo pravi Bog nego i pravi Čovjek. On dobro poznaje naše ljudsko stanje, jer ju je duboko doživio. Ušao je u noć kako se nitko od nas ne bi osjećao neshvaćenim i samim. Doživljavamo trenutke kada ne nalazimo i ne možemo izgovoriti niti jedne riječi u molitvi – ali i u tim trenucima nas Isus sluša i razumije, jer dobro zna kako snažan može biti ljudski očaj. No, ima jedan detalj u ovom Lukinom evanđeoskom odlomku, koji nas potiče na djelovanje: Usta od molitve, dođe učenicima i nađe ih snene od žalosti pa im reče: „Što spavate? Ustanite! Molite da ne padnete u napast!” Naš duhovni život bi trebao biti nastojanje da ostanemo budni kada nam sve predlaže da pobjegnemo i da se oslobodimo. U tome smislu, moliti je uvijek jedna borba.

Patnja, muka zapravo je prisutnost Kristove ljubavi, izazov je to za nas izazov da se sjedinimo s njegovom mukom. Treba patnike ljubiti ne samo riječima, nego svom našom aktivnošću i našom zauzetošću (Papa Benedikt XVI., Dialogo con i sacerdoti della Diocesi di Bolzano-Bressanone, 6. kolovoza 2008).

Krotkost i poniznost

Četrnaesta nedjelja kroz godinu

Evanđeoski odlomak za razmatranje: Mt 11, 25-30

U odlomku koji danas razmatramo možemo izdvojiti tri dijela. Prvi je zahvalni hvalospjev kojim Isusov slavi Oca Nebeskoga. U drugom dijelu Krist govorio o svome odnosu s Ocem i s ljudima. Treći pak sadrži Spasiteljeve riječi utjehe potlačenima i izmorenima. Prođimo ukratko svaki od ta tri dijela.

Nakon riječi kritike upućene ljudima zatvorenima za Riječ spasenja (usp. Mt 11, 16-24), Isus slavi svog Oca zbog onih koji su tu Riječ prihvatili. „Mudri i umni“ koji odbacuju Radosnu Vijest ondašnja su vjerska elita.

Iako su bili teološki educirani, nisu uspijevali razumjeti riječi i djela koje je govorio i činio Mesija. Jednostavni ljudi su povjerovali Isusu. Neki prijevodi Biblije umjesto riječi „maleni“ koriste riječ „mala djeca“. „Mali čovjek“ s potpunim povjerenjem prihvaća riječi i čine svojih roditelja. Djeca općenito vjeruju svojim roditeljima i bez ikakvog kalkuliranja oslanjaju se na njihovo iskustvo i znanje. Isus zahvaljuje svomu Ocu jer je upravo takvima objavio tajnu odnosa koji postoji između Oca Nebeskog i Sina Božjeg.

Vrijedi skrenuti pažnju na činjenicu da Isus svog Oca naziva Gospodarom neba i zemlje. Ponekad nam se u životu može učiniti da je zlo jače od dobra. Čini se da je ono glasnije, jače i sveprisutno… Međutim, Stvoritelj, a ne sotona koji je samo stvorenje, pali anđeo, Gospodar je svemira. Ljubav održava svijet u postojanju, vodi ga i konačno pobjeđuje. Tko je na strani Dobra ne može izgubiti. Opisujući odnos s Ocem Nebeskim, Isus govori: Sve je meni predao Otac moj. Riječ sve označava mudrost i poznavanje Oca. Primjećujemo da je Otac najčešća i najdraža Isusova riječ kojom naziva Boga. Nije to slučajno. Spasitelj je došao na svijet kako bi cijelim svojim životom, riječima, gestama i djelima pokazao pravo Lice Boga koji je Otac.

Onome kome hoće objavljuje tajnu odnosa s Ocem i poziva ga da sudjeluje u tom odnosu. Treći dio odlomka je poziv upućen svima onima koji su izmoreni i opterećeni. To su oni koji nose breme teškog života, ali i teret vjerskih propisa. Spasitelj nas ovdje poziva uzmite jaram moj koji je povezan s ispunjavanjem zapovijedi. Jaram njegovih zapovjedi je sladak i lak. Događa se da čovjek sam sebi stvara i nameće pravila koja mu postaju teret. Događa se to zbog krivih ambicija, kompleksa i pokušaja dokazivanja i glumljenja svojevrsne veličine. No, Isus pokazuje na poniznost kao izvor utjehe. Ponizan čovjek prihvaća sebe, svoju nemoć i ovisnost o Bogu.

Ne boji se žrtve i poniženja služeći drugima. Ponizan čovjek ne mora ništa glumiti. Može biti onakav kakav jest, ne bojeći se biti „mali“. Gospodin nas poziva da, nasljedujući njega u poniznosti i šutnji, nađemo utjehu.

Izvor: Živa riječ 2017. Evanđelja s razmatranjima, Zagreb, Prosinac 2016.)

NARUČITE knjigu razmatranja za svaki dan:
TEL. 01 45 00 130
ili Email: info@cpps.hr

5. srpanj: KRV KRISTOVA TIJEKOM OBREZANJA

Svakog dana u srpnju razmatramo Cijenu našeg spasenja i njoj se utječemo za potrebe nas i naših bližnjih.

Sva razmatranja su iz knjige: don LUIGI MARIA EPICOCO u suradnji s CPPS, Ci hai redenti con il tuo Sangue. Mese al Preziosissimo Sangue, Tau Editrice, 2019. godine.

Razmatranje

Jer u njemu tjelesno prebiva sva punina božanstva; te ste i vi ispunjeni u njemu, koji je glava svakoga Vrhovništva i Vlasti. U njemu ste i obrezani obrezanjem nerukotvorenim – svukoste tijelo puteno – obrezanjem Kristovim: s njime suukopani u krštenju, u njemu ste i suuskrsli po vjeri u snagu Boga koji ga uskrisi od mrtvih. On i vas, koji bijaste mrtvi zbog prijestupâ i neobrezanosti svoga tijela, i vas on oživi zajedno s njime. Milostivo nam je oprostio sve prijestupe, izbrisao zadužnicu koja propisima bijaše protiv nas, protivila nam se. Nju on ukloni pribivši je na križ. Skinu Vrhovništva i Vlasti, javno to pokaza: u pobjedničkoj ih povorci s njime vodi. (Kol 2, 9-15)

Biti obrezan znači biti na neizbrisiv način obilježen. Na neizbrisiv način nas može obilježiti i patnja. Na neizbrisiv način nas može obilježiti iskvaren odnos s drugima. Sam grijeh nas može na neizbrisiv način obilježiti. Jedna teška obiteljska povijest može nas obilježiti na neizbrisiv način. Jedini način da se oslobodimo tih neizbrisivih stvari jest da ih se “ukopa”: „S njime (Kristom) ste suukopani u krštenju, u njemu ste i suuskrsli po vjeri u snagu Boga koji ga uskrisi od mrtvih. Isus može sve uništiti što je neizbrisivo smrtonosno u nama, a to može učiniti po daru oproštenja koji nam je dan po žrtvi Križa, koja je uništila sve ono što nas je optuživalo. Nju on ukloni pribivši je na križ – piše sv. Pavao – stavljajući nas pred jednu činjenicu koja traži određenu ispovijest vjere: Vjeruješ li da je Krist ovo učinio? Vjeruješ li da je njegov Križ uništio smrt koji te je vukao prema dolje te da ti je ponovno darovao život?

Euharistija i duhovnost predragocjene Krvi sadržavaju jedan negativni aspekt kojeg želimo izbjeći i jedan pozitivan aspekt kojeg želimo prihvatiti, bez da zagrlimo umiranje, smrt. No to ne ide tako: jedini put u život ide preko smrti (J. Zimmerman sr. CPPS, Un comandamento nuovo: L’Eucaristia come Amore, Cibo, Bevanda e Servizio, The Wine Cellar, 1995).

4. srpanj: KRV KRISTOVA TIJEKOM OBREZANJA

Svakog dana u srpnju razmatramo Cijenu našeg spasenja i njoj se utječemo za potrebe nas i naših bližnjih.

Sva razmatranja su iz knjige: don LUIGI MARIA EPICOCO u suradnji s CPPS, Ci hai redenti con il tuo Sangue. Mese al Preziosissimo Sangue, Tau Editrice, 2019. godine.

Razmatranje

Jer u njemu tjelesno prebiva sva punina božanstva; te ste i vi ispunjeni u njemu, koji je glava svakoga Vrhovništva i Vlasti. U njemu ste i obrezani obrezanjem nerukotvorenim – svukoste tijelo puteno – obrezanjem Kristovim: s njime suukopani u krštenju, u njemu ste i suuskrsli po vjeri u snagu Boga koji ga uskrisi od mrtvih. On i vas, koji bijaste mrtvi zbog prijestupâ i neobrezanosti svoga tijela, i vas on oživi zajedno s njime. Milostivo nam je oprostio sve prijestupe, izbrisao zadužnicu koja propisima bijaše protiv nas, protivila nam se. Nju on ukloni pribivši je na križ. Skinu Vrhovništva i Vlasti, javno to pokaza: u pobjedničkoj ih povorci s njime vodi. (Kol 2, 9-15)

Biti obrezan znači biti na neizbrisiv način obilježen. Na neizbrisiv način nas može obilježiti i patnja. Na neizbrisiv način nas može obilježiti iskvaren odnos s drugima. Sam grijeh nas može na neizbrisiv način obilježiti. Jedna teška obiteljska priča može nas obilježiti na neizbrisiv način. Jedini način da se oslobodimo tih neizbrisivih stvari jest da ih se ukopa: „S njime (Kristom) ste suukopani u krštenju, u njemu ste i suuskrsli po vjeri u snagu Boga koji ga uskrisi od mrtvih. Isus može sve uništiti što je neizbrisivo smrtonosno u nama, a to može učiniti po daru oproštenja koji nam je dan po žrtvi Križa, koja je uništila sve ono što nas je optuživalo. Nju on ukloni pribivši je na križ – piše sv. Pavao – stavljajući nas pred jednu činjenicu koja traži određenu ispovijest vjere: Vjeruješ li da je Krist ovo učinio? Vjeruješ li da je njegov Križ uništio smrt koji te je vukao prema dolje te da ti je ponovno darovao život?

Euharistija i duhovnost predragocjene Krvi sadržavaju jedan negativni aspekt kojeg želimo izbjeći i jedan pozitivan aspekt kojeg želimo prihvatiti, bez da zagrlimo umiranje, smrt. No to ne ide tako: jedini put u život ide preko smrti (J. Zimmerman sr. CPPS, Un comandamento nuovo: L’Eucaristia come Amore, Cibo, Bevanda e Servizio, The Wine Cellar, 1995).

3. srpanj: KRVI KRISTOVA, RIJEKO MILOSRĐA

Svakog dana u srpnju razmatramo Cijenu našeg spasenja i njoj se utječemo za potrebe nas i naših bližnjih.

Sva razmatranja su iz knjige: don LUIGI MARIA EPICOCO u suradnji s CPPS, Ci hai redenti con il tuo Sangue. Mese al Preziosissimo Sangue, Tau Editrice, 2019. godine.

Razmatranje

Sada pak, u Kristu Isusu, vi koji nekoć bijaste daleko, dođoste blizu – po Krvi Kristovoj. Doista, on je mir naš, on koji od dvoga učini jedno: pregradu razdvojnicu, neprijateljstvo razori u svome tijelu. Zakon zàpovijedi s propisima obeskrijepi da u sebi, uspostavljajući mir, od dvojice sazda jednoga novog čovjeka te obojicu u jednome Tijelu izmiri s Bogom po križu, ubivši u sebi neprijateljstvo. I dođe te navijesti mir vama daleko i mir onima blizu, jer po njemu jedni i drugi u jednome Duhu imamo pristup Ocu. Tako dakle više niste tuđinci ni pridošlice, nego sugrađani ste svetih i ukućani Božji nazidani na temelju apostolâ i prorokâ, a zaglavni je kamen sam Krist Isus (Ef 2, 13-20).

U nama se događa jedna velika bitka, stalna borba koja nas neprestano prati. U nama je duboko neprijateljstvo između onoga što želimo, što razumijemo i što smo sposobni činiti i htjeti. Ova borba hrani se našim osjećajima krivnje, raznim ranama i našim dužnostima koji se pokazuju kao bolesna navezanost na određene planove/sheme. Kristova Krv je omogućila mir.

Doista – piše sv. Pavao – on je mir naš, on koji od dvoga učini jedno: pregradu razdvojnicu, neprijateljstvo razori u svome tijelu. Zakon zàpovijedi s propisima obeskrijepi da u sebi, uspostavljajući mir, od dvojice sazda jednoga novog čovjeka. Postajemo svjesni ovog pomirenja kada prestajemo živjeti poput zarobljenika osjećaja krivnje i naših dužnosti, živeći zapravo „radi ljubavi” nekoga, tko je na kraju krajeva uvijek On sakriven u vlastitome sinu, u nekom prijatelju, u mome supružniku, u mome bratu. Živjeti radi ljubavi a ne više radi dužnosti – to je pravi mir.

Ne sumnjajmo u njegovu milu pomoć u svakom trenutku našega života (Iz pisama sv. Gašpara del Bufala).

2. srpanj: KRVI KRISTOVA, CIJENO NAŠEGA SPASENJA

Svakog dana u srpnju razmatramo Cijenu našeg spasenja i njoj se utječemo za potrebe nas i naših bližnjih.

Sva razmatranja su iz knjige: don LUIGI MARIA EPICOCO u suradnji s CPPS, Ci hai redenti con il tuo Sangue. Mese al Preziosissimo Sangue, Tau Editrice, 2019. godine.

Razmatranje

Zato opašite bokove pameti svoje, trijezni budite i savršeno se pouzdajte u milost koju vam donosi Objavljenje Isusa Krista. Kao poslušna djeca ne supriličujte se prijašnjim požudama iz doba neznanja. Naprotiv, kao što je svet Onaj koji vas pozva, i vi budite sveti u svemu življenju. Ta pisano je: ‘Budite sveti jer sam ja svet’. Ako dakle Ocem nazivate njega koji nepristrano svakoga po djelu sudi, vrijeme svoga proputovanja proživite u bogobojaznosti. Ta znate da od svog ispraznog načina života, što vam ga oci namriješe, niste otkupljeni nečim raspadljivim, srebrom ili zlatom, nego dragocjenom krvlju Krista, Jaganjca nevina i bez mane. On bijaše doduše predviđen prije postanka svijeta, ali se očitova na kraju vremenâ radi vas koji po njemu vjerujete u Boga koji ga uskrisi od mrtvih te mu dade slavu da vjera vaša i nada bude u Bogu. (1 Pt 1, 13-21)

Kristova žrtva nije bez učinka. Zahvaljujući Njegovoj Krvi sposobni smo razmišljati drugačije, u stanju smo zauzeti drugačiji stav od onoga na koji nas potiče naša tjelesnost. Zahvaljujući Njemu nismo prepušteni jednom obliku predodređenja koji nas ne čini slobodnima. Oslobođeni smo nemoći naše naravi, a osposobljeni smo sposobnošću uvijek iznova govoriti da ili ne onome što doživljavamo, razmišljamo i što se oko nas događa. Biti slobodan ne znači da možemo činiti baš sve, nego da možemo svemu dati određeno značenje, ne dopuštajući da o tome određuju neki vanjski ili unutarnji čimbenici. Ta znate da od svog ispraznog načina života, što vam ga oci namriješe, niste otkupljeni nečim raspadljivim, srebrom ili zlatom, nego dragocjenom krvlju Krista, Jaganjca nevina i bez mane; tako nas upozorava sv. Petar podsjećajući nas kakvu imamo odgovornost nakon što smo se susreli s Ljubavlju Kristovom.

Očistite se u božanskoj Krvi i naučite se otkupljenje učiniti plodnim. Nalazimo se u vremenu u kojem treba cijeli svijet čistiti u Jaganjčevoj Krvi. Pomireni u njegovoj Krvi, bit ćemo po njemu spašeni (Iz pisama sv. Gašpara del Bufala).

Mjesec Krvi Kristove – 1. srpanj

Danas, na svetkovinu Krvi Kristove (prema kalendaru prije liturgijske reforme), započinjemo s razmatranjima kroz čitav mjesec srpanj koji je posvećen Predragocjenoj Isusovoj Krvi.

Svakog dana ćemo razmatrati Cijenu našeg spasenja i njoj se utjecati za potrebe nas i naših bližnjih.

Sva razmatranja su iz knjige: don LUIGI MARIA EPICOCO u suradnji s CPPS, Ci hai redenti con il tuo Sangue. Mese al Preziosissimo Sangue, Tau Editrice, 2019. godine.

Razmatranje za 1. srpanj

KRVI KRISTOVA, NOVOGA I VJEČNOGA SAVEZA

Kada dođe čas, sjede Isus za stol i apostoli s njim. I reče im: „Svom sam dušom čeznuo ovu pashu blagovati s vama prije svoje muke. Jer kažem vam, neću je više blagovati dok se ona ne završi u kraljevstvu Božjem.” I uze čašu, zahvali i reče: „Uzmite je i razdijelite među sobom. Jer kažem vam, ne, neću više piti od roda trsova dok kraljevstvo Božje ne dođe.” I uze kruh, zahvali, razlomi i dade im govoreći: „Ovo je tijelo moje koje se za vas predaje. Ovo činite meni na spomen.” Tako i čašu, pošto večeraše, govoreći: „Ova čaša novi je Savez u mojoj krvi koja se za vas prolijeva.” (Lk 22, 14-20)

Događaj u posljednjoj noći Isusovog zemaljskog života toliko je velik da nakon tolikih stoljeća, usprkos svim našim teologijama, još uvijek u sebi sadrži mnogo otajstvenosti. Otajstvo je to velike ljubavi koja se darovala za svakoga od nas. Ne radi se tu o simboličkom darivanju, nego o stvarnom darivanju, koje se miješa sve do posljednjeg dana na svijetu tijekom geste s kruhom i vinom, njegove Muke, Smrti i Uskrsnuća. Ovo se događa svaki put kada primamo Tijelo i Krv Kristovu, gdje postajemo sudionici te posljednje noći. I mi sjedimo zajedno s apostolima pokraj Njega. I mi pijemo iz onog kaleža te jedemo onaj kruh, postajući na takav način jedno s Njime. Zahvaljujući ovome sudjelovanju, u nama se događa pomirenje: više nismo djelići, nego smo svi jedno. Savez koji uspostavlja Isus je poput neizbrisivog šava između pukotina zla i patnje koje smo podnijeli ili smo za nju odgovorni. Zahvaljujući Njemu, u nama doživljavamo Novi Savez, rođen upravo u Njegovoj Krvi.

Vjerujem da je naše poslanje ono koje se temelji na vlastitom iskustvu pashalnog otajstva. Trebamo biti oni ranjeni sluge koji šire djelovanje Kraljevstva Božjega, kojeg je Isus povjerio svojim prijateljima one noći prije nego će umrijeti (J. Nassal, CPPS, Pellegrini appassionati, The Messenger Press, Ohio, 1993).